Linda Strandberg (SD) – ett bra val i kyrkovalet. | Sverigedemokraterna i Skellefteå med omnejd

Linda Strandberg (SD) – ett bra val i kyrkovalet.

DSC02946
Linda Strandberg (SD) representerar Sverigedemokraterna i Skellefteå i kyrkovalet. Du kan rösta på henne i valet till kyrkofullmäktige i Skellefteå, stiftet och Kyrkomötet. I det här inlägget besvarar Linda två frågor om hennes engagemang, där hon utvecklar varför hon kandiderar till förtroendeposter inom Svenska kyrkan.
”Jag är själv kristen och det är viktigt för mig att den lokala kyrkan förbättras. Det är förstås kul också när man är engagerad lokalt, det blir ju direkta frågor som man direkt kan påverka”.
Varför tycker du att det är viktigt att medlemmarna gör sin röst hörd i kyrkovalet?
”Det är viktigt att medlemmarna får sin röst hörd. Det finns många som inte vill att kyrkan ska bli en politisk aktivistisk organisation, och det är viktigt att man säger ifrån genom sin röst – hellre än går ur.” Svarar Linda Strandberg (SD).
Kyrkovalet äger rum den 19:e september 2021. Alla medlemmar i Svenska kyrkan, som är folkbokförda i Sverige och äldre än 16 år, har rätt att rösta. Du kan rösta på Sverigedemokraterna till samtliga instanser – från kyrkofullmäktige till stiftet och kyrkomötet. Läs mer här: https://sd.se/kyrkoval/